reklama

správne

Keď som bol malý chlapec, spomínam si na Vianoce v našej rodine ako na jedinečný zážitok z celého roka. S napätím sme s bratom počítali, koľkokrát sa ešte vyspíme a príde Ježiško.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Niekoľko dní pred Štedrým dňom sme vykúkali svietiace vianočné stromčeky v oknách okolitých panelákov a počítali, koľko ich už je. Každý večer som pozeral, či pod pouličnou lampou za oknom neuvidím poletovať snehové vločky. A ráno som bežal k oknu dúfajúc, že nasnežilo. Mám veľmi rád sneh a sneženie. Ticho šumiace padajúce vločky, ktoré za niekoľko okamihov všetko prikryjú a zasnívajú. Keď nadišiel čas štedrej večere a po nej čas rozbaľovania darčekov, bol to vrchol celého roka. Dostal som žltú T-613-ku na baterky, iný rok zase sanitku tzv. 1203-ojku so zotrvačníkom, ďalší rok „digitálky“, ktoré hrali až 11 melódií. Keď som bol už väčší, dostal som elektronickú násobilku, na ktorej sa rozsvietil oranžový nápis „SPRÁVNE“, keď som stlačil tlačidlo so správnym riešením príkladu. Keď sa dnes blíži čas vianočných darčekov, deťom by sme kúpili najradšej všetko. To čo si prajú aj to, čo si myslíme, že naozaj potrebujú. Dostanú možno aj dve desiatky darčekov. Aj po desiatkach rokov si pamätám na svoje vianočné darčeky. Možno preto, že ich bolo vždy len zopár. Možno pre atmosféru, ktorá sa u nás v rodine okolo Vianoc vytvorila. Možno bola iná doba. Kto vie? Keď si zajtra naše deti budú rozbaľovať darčeky, bude nádherné sledovať ich bezprostrednú radosť z každého jedného darčeka. A budem si klásť otázku, či boli pre nich tieto Vianoce niečim výnimočné. Niečim, čo si budú pamätať aj o niekoľko desiatok rokov.

Julius Gyalog

Julius Gyalog

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som živnostník-obchodník. Inak vyštudovaný katolícky teológ. Mám vlastný názor a mám rád otvorenú diskusiu. Zoznam autorových rubrík:  Z pohľadu vieryZo života živnostníkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu