reklama

PZP

Vždy som si myslel, že povinné zmluvné poistenie vozidiel je skvelá a užitočná vec.Vyrástol som a zistil, že všetko je len odtiaľ-potiaľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Nedávno do mňa nacúvala roztržitá pani pri výjazde z parkovacieho miesta. Vymenili sme si údaje a ja som to nahlásil do jej poisťovne. Cena opravy bola po obhliadke stanovená na cca 650 EUR v autorizovanom partnerskom servise. Avšak cenu za opravu si musím uhradiť sám a následne mi bude refundovaná od poisťovne. A aby nebolo málo, amortizáciu cca 35 EUR si mám z ceny opravy uhradiť zo svojich bez refundácie od kohokoľvek. To nie je fér, že mi cudzí človek z nepozornosti spôsobí škodu a napriek zákonnému poisteniu si opravu musím zaplatiť sám. Keď nezoženiem 650 EUR, auto mi neopravia, alebo po oprave nevydajú.
Takto nejako si to autori zákona o PZP predstavovali?
Alebo sa len prax akosi samovoľne vyvinula do takejto podoby? Koho takýto postup chráni?
Chráni poisťovňu, lebo poisťovňa zaplatí len to, čo sa naozaj poškodilo a opravilo.
Ešte raz poisťovňu, lebo amortizáciu si platí poškodený zo svojho vrecka.
Chráni partnerský autoservis poisťovne, lebo peniaze za opravu dostane za každých okolností. Skôr či neskôr.
Chráni vinníka, lebo on má uzatvorené PZP práve pre takýto prípad a ak škodu včas nahlási, nehrozí mu absolútne nič okrem straty pomyselného bonusu na ďalší rok.
Ako som chránený ja ako poškodený?
Ktosi mi len tak bez varovania a z nepozornosti, cestou do práce vyrobí účet za niekoľko stoviek EUR, spôsobí nepríjemnosti a starosti s vybavovaním škodovej udalosti, poškodí auto-prostriedok mojej obživy. Iný ma donúti, chtiac-nechtiac tento účet zaplatiť. Kto chráni mňa?
V tomto momente mi zostáva len zhlboka sa nadýchnuť a začať zháňať peniaze na opravu.
To nie je fér...

Julius Gyalog

Julius Gyalog

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som živnostník-obchodník. Inak vyštudovaný katolícky teológ. Mám vlastný názor a mám rád otvorenú diskusiu. Zoznam autorových rubrík:  Z pohľadu vieryZo života živnostníkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu