reklama

Prehodnotili mi plat

Podľa prieskumu 59% zamestnávateľov prehodnocuje nástupný plat svojho zamestnanca už po 3 mesiacoch (zdroj SME). Aj mne ho po 3 mesiacoch znížili na tretinu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Keď som si hľadal svoje predchádzajúce zamestnanie, mal som jasnú prestavu o plate, ktorý si pýtam. Z mnohých ponúk sa ukázali 2 ako najviac zaujímavé a reálne súčasne. Zamestnávateľa, ktorý mi nakoniec najviac ponúkol a sľúbil, urobil som svojim chlebodarcom. Dostal som všetko, na čom sme sa dohodli a začal som robiť všetko, čo sa za to odo mňa očakávalo.

A vtedy udrela kríza. Teda nemyslím, že by udrela doslovne a naša firma by zo dňa na deň prišla o zákazky alebo kontrakty. Skôr sa to "správne" interpretovalo ako: musíme sa pripraviť na najhoršie. Akurát mi končila skúšobná doba, spomínané 3 mesiace a bol čas bilancovať. Moja pozícia nebola nikdy riadne vybudovaná, dokonca si myslím, že som bol jediný pracovník svojho druhu a zamerania v celoslovenskej sieti svojich kolegov. Pracoval som na projektoch, ktoré sa pripravujú niekoľko mesiacov. Bol som v regióne nový a nedostal som nijaké inštrukcie od svojho predchodcu, lebo žiadny nebol. Aspoň nie posledný zhruba rok. Teda mojou úlohou bolo zorientovať sa v regióne, odprezentovať seba a firmu, presadiť naše produkty a získať a dodávať naše produkty pre tieto projekty. Merateľný výsledok mal byť priemerný mesačný obrat niekoľko miliónov vtedajších Sk. Pochopiteľne, že nebol. Vedenie na mojom úseku žiadne. Stratégia každý týždeň iná a priame pokyny vedenia firmy protichodné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som sa utrhol a robil som to po svojom. Pri všetkej lojalite voči firme a nič poza ich chrbát. Takto som si mohol byť istý, že aspoň jeden člen tímu bude mať vo veci prehľad. Lenže bilancia bola v číslach neúprosná. Zlomok predpokladaných výsledkov. Moje argumenty, že za taký čas je taký výsledok nereálny nezabral. Vedel som, že nemajú problém ma vymeniť a ďalšieho nalákať na pár mesiacov na ligotavé pozlátko. Vedel som, že som začal dobrú prácu a prinesie svoje výsledky, ale potrebuje čas. A tak som prijal "veľkorysú" ponuku. Zostanem, fixný plat na 30% z nástupného platu a pohyblivé zložky neobmedzene podľa "pohyblivých" pravidiel. Na pohyblivé zložky došlo až keď bolo všetko dodané, odovzdané, uhradené a započítané. A to sa potom ešte ukázalo, že za tohoto klienta je odmena iná, za tamtoho žiadna a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A kríza mohla prísť. Ja som nemal čo stratiť, najmä nie platovo. Za približne minimálnu mzdu som robil ako som vedel, koľko som vládal, niekedy cez víkend, niekedy v noci. Firma sa dostala do povedomia na trhu, dozvedeli sa o nej aj starí partneri v nových súvislostiach. Zazmluvnilo sa niekoľko veľkých projektov. Čísla sa periodicky raz za 3-4 mesiace upravili, vždy keď dobehol nejaký projekt.

Dnes už pre nich nepracujem, vrátil som sa k podnikaniu. Oni rozšírili portfólio ponúkaných produktov o všetky produkty a dodávateľov, ktorých som si "po svojom" vyhľadal s ktorými som to celé začal. S ktorými nechceli vôbec spolupracovať a ktorým z času na čas zaplatili hodne neskoro. Expandujú v tejto oblasti a majú veľké plány.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Apropo, plány, to je ich veľká devíza. Podľa mňa majú veľký potenciál, ale cestou, ktorou sa za naplnením svojich plánov uberajú im to bude trvať veľmi dlho. Ak tam vôbec niekedy reálne dôjdu. Ja im to prajem. Prečo nie?

Julius Gyalog

Julius Gyalog

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som živnostník-obchodník. Inak vyštudovaný katolícky teológ. Mám vlastný názor a mám rád otvorenú diskusiu. Zoznam autorových rubrík:  Z pohľadu vieryZo života živnostníkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu